برندهایى كه در بازار ايران معمولاً قابل دسترس است برند KSB،STANDART،NORM و ... مى باشند كه بازرگانى مگاكو وارد كننده و نماينده STANDART تركيه ميباشد.
پمپ سانتریفیوژ روغن داغ اغلب جهت جابجایی و سیرکوله کردن آب با دمای بالا و یا روغن داغ استفاده می شوند. قابلیت پمپاژ روغن سینتتیک تا دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد و سیرکوله کردن آب تا دمای ۱۸۵ درجه سانتی گراد از جمله ویژگی این پمپ ها می باشد .
کاربرد پمپ روغن داغ
در صنایع ماشین سازی در خنک کاری ماشین آلات جوشکاری
در صنایع قیرسازی در پیش گرمایش مخازن حاوی قیر و تار و تولید آسفالت
در صنایع چوب و کاغذ در در پرس ها برای تخته، تخته سه لا و روکش، ماشین آلات چسب، غلتک ها، خشک کردن سیلندرها
در صنایع شیمیایی و دارویی در تولید فیلم، خنک کاری تجهیزات واحد های واکنشی پلیمریزاسیون
در صنایع لاستیک و پلاستیک در در ماشین های تزریق پلاستیک جهت گرم کردن قالب ها، تولید فیبر
در صنایع ساختمانی در پرس آجر، قطعات بتنی پیش ساخته، سیستم های گرمایشی در ساختمان های بزرگ
در صنایع غذایی در اجاق های مخصوص پخت، سیستم های تمیزکاری بطری ها، سیستم های سرخ کردن مواد غذایی، سیستم های خشک کردن نشاسته
در صنایع نفت و گاز پتروشیمی در نیروگاهها، تولید نفت، در تولید حلال ها به روش تبخیری، مبدلهای حرارتی
در صنایع فلزی در چربی زدایی از سطوح فلزی، در حمام های گالوانیک
در صنایع نساجی در خشک کن ها، حرارت دادن در پرس ها، در ماشین های لباس شویی و اتو ها
در صنایع تولید مواد شوینده در سیستم های صابون سازی، خشک کردن مواد اولیه
انواع پمپ روغن داغ
پمپ روغن داغ مغناطیسی
پمپ روغن داغ سانتریفیوژ
پمپ روغن داغ دنده ای
پمپ روغن داغ کند پمپ
ساختمان پمپ روغن داغ
ساختمان افقی یک طبقه و یک مکشه گریز از مرکز با محفظه حلزونی
ابعاد اصلی و مشخصات کاري پمپ مطابق استاندارد DIN24255) 733 EN DIN)
پروانه بالانس هیدرولیکی و یکسر آویز
محفظه حلزونی پایه دار و محفظه یاتاقان بدون پایه
مکش افقی (مکش مرکزي) و رانش عمودي بوده
فلنج هاي استاندارد PN10-2-DIN1092
اتصالات پمپ روغن داغ
مکان اتصالات زیر اغلب روي تمام تیپ هاي پمپ روغن داغ تعبیه شده است:
- در پوش تخلیه در زیر حلزونی پمپ Draining
- در پوش پرکن روغن خنک کننده روي یاتاقان Filling
- در پوش هواگیري روغن خنک کننده یاتاقان Vent
- مجراي خروجی نشت Outlet Leakage
راه اندازي پمپ روغن داغ
پیش از راه اندازي پمپ، باید با روغن محفظه حلزونی را پر کرده و در همین حین، با دست محور پمپ را به آرامی چرخاند تا پمپ کاملا هواگیري شود. دلیل پر کردن محفظه از روغن اطمینان از عملکرد مناسب آب بندي محفظه یاتاقانمی باشد. لذا باید دو در پوش بالایی محفظه یاتاقان را باز کرده و روغن خنک کاري را از یکی از درپوش ها به میزانی ریخت که از در پوش دیگر خارج شود و پس از آن هواگیري انجام شود. نهایتا باید هر دو درپوش را کاملا سفت نمود.
راه اندازي اولیه پمپ روغن داغ
در حین راه اندازي اولیه پمپ دماي روغن به آرامی بالا می رود و در محدوده C˚100 تا C˚130 افزایش می یابد. لذا آب داخل روغن به طور کامل بخار می شود. سپس دماي روغن تا دماي کاري و نهایی افزایش می یابد. بعد از گرمایش پمپ و رسیدن به دماي کاري، باید پمپ را خاموش نموده و کوپلینگ را بررسی کنید. در صورت نیاز قطعات کوپلینگ را بر روي موتور و پمپ تنظیم کرده و هم مرکزي بین محورهاي پمپ و موتور را کنترل نمایید تا هیچگونه انحراف زاویه اي بین آن دو وجود نداشته باشد. محور پمپ باید به آرامی و بدون هیچگونه مقاومتی و اصطحکاکی، با دست بچرخد. در پمپ روغن داغ باید از هرگونه نوسانات ناگهانی دما (شوك حرارتی) جلوگیري نمایید.